Skole DM i Skydning for 5. Klasse - 2023

I begyndelsen af september startede vi i samarbejde med Reerslev Skole, Skole DM i Skydning for 5. Klasse.

I september og oktober har eleverne trænet i Reerslev Skytteforenings lokaler hver onsdag eftermiddag efter skoletid i samarbejde med Reerslev Fritids – og Ungdomsklub.
Det har resulteret i, at to hold på 4 elever er gået videre til Landsdelsmesterskaberne.
1. holdet med 557 points af 600 mulige. Det rakte til en 5. plads
2. holdet med 539 points. Det blev til en placering som nr. 10 – 12.

Tillykke til begge hold.

Vi mødtes i Reerslev Skytteforenings lokaler lørdag d. 18. november kl . 9:00. Efter pakning af våben gik turen til Fløng Skole. Alle elever var spændte. Heldigvis var mange forældre med flere mødt op. Tak for det. Det er med til at øge trygheden hos de nybagte skytter.

Vi var fremme i god tid. Der var rundvisning på anlægget, så eleverne kunne vænne sig til den elektroniske markering, eller i hvert fald se den opstillet. Så moderne er vi endnu ikke i Reerslev.

Andet holdet bestående af Amanda Bauer Rasmussen, Ethan Laursen, Julius Widell Bonnemann og Emma Kjær Andersen skulle skyde kl. 10:00. Det gik således,

Amanda 126 points,
Ethan 125 points
Julius 136 points
Emma 136 points
Ialt 523 points. Det rakte til en syvendeplads. Godt gået. Tillykke med det.

Amanda, Ethan, Julius og Emma

Første holdet bestående af Julius Widell Bonnemann, Emma Kjær Andersen, Mads Salling Rasmussen og Vigga Thingsgaard. De skulle skyde kl. 10:30. Her er resultaterne,

Julius 142 points
Emma 141 points
Mads 139 points
Vigga 138 points
Ialt 560 points. Det rakte til en femteplads. Godt gået. Og tillykke.

Julius, Emma, Mads og Vigga

Desværre gik kun de tre bedste hold videre til Landsfinalen i Vingsted.

Som den opmærksomme læser sikkert har bemærket, optræder to elever to gange. Det er for at alle deltagere skal have mulighed for at komme med.

Tak til eleverne i 5. klasse, der havde ønsket at deltage. Tak for den store opbakning fra forældre m. fl. Og ikke mindst tak til Fritidsklubben for et godt samarbejde.